تنوع سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی بیان کرد:

تنوع سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی

فرهاد ملک قاسمی در جلسه خبری گفت : از چهارصد معدن موجود در استان، بیش از نود و دو درصد درجه تنوع سی و شش ماده معدنی در آذربایجان شرقی چهار و یا بعبارتی معادن غیرفلزی از جمله شن و ماسه، سنگ، آهک است .

کد خبر: 970403009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ تیر ۹۷ - ۷:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور,فرهاد ملک قاسمی در جلسه خبری گفت : از چهارصد معدن موجود در استان، بیش از نود و دو درصد درجه تنوع سی و شش ماده معدنی در آذربایجان شرقی چهار و یا بعبارتی معادن غیرفلزی از جمله شن و ماسه، سنگ، آهک است .

تنوع سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی

تنوع سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی

تنوع سی و شش ماده معدنی در استان  آذربایجان شرقی

ملک قاسمی ادامه داد : معادن درجه دو، درجه سه و درجه یک مانند مس سونگون و سیمان صوفیان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به ظرفیت ‌های معدنی آذربایجانشرقی ادامه داد: این استان از نظر مقدار ذخایر معدنی رتبه اول و از نظر میزان استخراج و بهره‌ برداری رتبه سوم کشور را دارد و از لحاظ تعداد عضو نظام مهندسی هم با سه هزار عضو در جایگاه نخست قرار گرفته است.
ملک قاسمی با عنوان این که نود و پنج درصد صاحبان معادن در آذربایجان شرقی افراد غیر متخصص هستند گفت: مشوق ‌هایی برای استفاده از افراد متخصص و صدور پروانه استخراج و بهره برداری در نظر گرفته‌ایم اما با ایده آل فاصله داریم.
وی تصریح کرد: هم اکنون رکود شدیدی در معادن و صنایع معدنی استان حاکم است بطوری که بسیاری از معادن با تعدیل نیرو روبرو شده اند اما به تازگی تحرک کوچکی در حوزه فروش و استخراج رخ داده است.
تنوع  سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان گفت: در حوزه استخراج و بهره برداری از فن آوری روز عقب هستیم اما مشکل جدی در استخراج نداریم و در این میان نوسازی ماشین آلات حفاری و استخراج ضروری است و بخشی از این تجهیزات به تولید داخلی رسیده و بقیه هم از سایر کشورها وارد می‌ گردد.

تنوع سی و شش ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی

ملک قاسمی از برگزاری شانزدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت : این اجلاس که مهم ترین دستور آن برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن است، از یازدهم تا سیزدهم تیر ماه در تبریز برگزار می‌گرددد.
وی، وظایف سازمان نظام مهندسی را ترویج خدمات مهندسی در حوزه مهندسی معدن و صنایع معدنی ، کمک به افزایش بهره‌ وری معادن و نظارت بر آن ها ذکر کرد و گفت: فارغ التحصیلان رشته‌ های مهندسی معدن، زمین شناسی، نقشه برداری، متالوژی و فرآوری می ‌توانند عضو نظام مهندسی معدن گردند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۷
1557 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0