بیکاری شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان گلستان

بیکاری شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان گلستان

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان گلستان بیان کرد: شصت درصد از فارغ‌التحصیلان عضو سازمان نظام ‎مهندسی شغل ندارند و ما وظیفه داریم برای این فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کنیم.

کد خبر: 961125010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۱۲:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان گلستان بیان کرد: شصت درصد از فارغ‌التحصیلان عضو سازمان نظام ‎مهندسی شغل ندارند و ما وظیفه داریم برای این فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کنیم.

بیکاری شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان

بیکاری شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان

شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان گلستان بیکار هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان گلستان در جلسه خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی در تیر ماه سال هشتاد با مصوبه از مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و هدف از تشکیل این سازمان برون ‎سپاری وظایف دولتی و به ‌کار گیری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی در راستای اصل چهل و چهار بود.
عابدی ادامه داد: طبق قانون و در راستای اصل چهل و چهار و واگذاری امور دولتی، سازمان نظام‎ مهندسی و کشاورزی استان گلستان می ‎تواند با سازمان ‎ها و دستگاه‎ های مختلف قرارداد داشته باشد تا از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده گردد.
وی افزود: هشت هزار و دویست و هشتاد نفر مشتمل بیست و دو رشته در سطوح مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی عضو این سازمان هستند و باید از این ظرفیت در مسیر توسعه استان استفاده کنند. واگذاری ‎های امور به سازمان نظام مهندسی از سال هشتاد شروع شده و مجوز سموم، کود و کلینیک ‎ها، سوخت کشاورزی، پلاک‎گذاری ماشین‎آلات کشاورزی از طریق کارشناسان سازمان نظام مهندسی استان انجام می ‎شود.
عابدی تصریح کرد: صدور مجوز و تمدید مجوز سموم در سازمان نظام مهندسی انجام می‎شود و سیصد و هشتاد و سه مجوز سم فروشی در استان گلستان واگذار گردیده و همه این سم‎ فروشی ‎ها فعال است. پروانه اشتغال و رتبه‎ بندی و عضویت در سازمان نظام مهندسی از شرایطی است که برای واگذاری مجوز سم ‎فروشی به فارغ‎التحصیلان رشته‎ های گیاه‎ پزشکی و در رشته ‎های زراعت که فعالیت دارند، در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی استان گلستان در بحث مستثنیات از منابع طبیعی گله مند است، از سال نود و یک تفاهم‎ نامه‎ ای داشتیم که به کارشناس نظام مهندسی مستثنیات واگذار شده بود که هجده شرکت و پنجاه و چهار نفر از کارشناسان در این راستا بکارگیری شد ولی از اردی بهشت ماه سال نود و شش نامه ‎ای از سازمان جنگلها و مراتع کشور ابلاغ و از آن مدت همکاری ما قطع گردید.
عابدی با اشاره به این که دویست و هشتاد میلیون تومان در سال نود و یک ما از قبل این واگذاری مستثنیات درآمد کسب کردیم که هشتاد درصد برای کارشناسان در نظر گرفته می ‎شد، اظهار داشت: چهارصد و هشتاد میلیون ‎تومان در سال نود و پنج از این محل درآمد داشتیم ولی در سال نود و شش به سی میلیون تومان کاهش پیدا کرد.
وی ابراز داشت: دنبال این هستیم که این مشکل بوجود آمده را حل کنیم که با توجه به نامه ‎ای که از طرف سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده امید داریم این مشکل حل گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با اشازره به این که ما طبق تعرفه ‌ای که وزارت به ما اعلام می‎ کند کارمزد از متقاضی می ‎گیریم، گفت: شصت درصد از فارغ‌التحصیلان ما شغل ندارند و ما وظیفه داریم برای این فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کنیم. کارگزاری سوخت در شهرستان‎ ها به سازمان نظام مهندسی واگذار شده و در هرشهرستان ۱ یا ۲ نفر برای این منظور بکارگیری کردیم.
وی افزود: پلاک‌گذاری تراکتورها از سال نود و چهار شروع شده و تفاهم‎ نامه ‎ای به این منظور انعقاد و کارشناسانی برای این منظور آموزش داده شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان گلستان با اشاره به این که عمر کمباین و تراکتورهای قابلیت پلاک‌گذاری را سیزده سال در نظر گرفته شد بود، بیان کرد: طبق این اساس هشت هزار تراکتور در استان گلستان وجود داشت که کم تر از سیزده سال عمر کاری داشتند و چهار هزار و دویست تراکتور پلاک‎گذاری گردید.

بیکاری شصت درصدی فارغ‎التحصیلان عضو نظام‎ مهندسی کشاورزی استان

وی با عنوان این که پلیس راهور در نامه‎ای شرط پلاک‎گذاری را بیمه قرار داد، افزود: هفتصد پرونده به این دلیل بر روی دست ما باقی مانده بود و در یک ماه گذشته و با نشست هایی که با پلیس راه و مکانیزاسیون کشاورزی داشتیم درصدد آن بودیم که مشکل کشاورزان را حل کنیم.
عابدی با عنوان این که هم اینک عمر مفید تراکتورها در استان بیست و پنج سال در نظر گرفته شده، خاطر نشان ساخت: در سال ‎های گذشته رشد خوبی در افزیش ناوگان کشاورزی در استان داشتیم و بیست و سه هزار تراکتور قابلیت پلاک گذاری در استان وجود دارد.
وی با تاکید بر این که چهل کمباین از مجموعه دو هزار و پانصد دستگاه کمباین در سطح استان گلستان پلاک گذاری شده، یاد آور شد: بزودی برای پلاک‎گذاری ماشین‎آلات کشاورزی فراخوان زده میشود و در سال نود و هفت این پلاک‎گذاری عمومیت پیدا میکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی استان گلستان، به شرکت رویش اشاره کرد و افزود: در این شرکت کارشناسان ما برای بوجاری بذر، خرید و فرش سم و کود می‎ تواند مشغول فعالیت گردند، هم چنین نماینده استان گلستان از سازمان نظام مهندسی استان برای صندوق رفاه به کشور معرفی گردیده و قرار است برخی اقدامات رفاهی از این طریق برای عضوهای سازمان نظام مهندسی شکل بگیرد.
عابدی ادامه داد: در بحث بوجاری بذر گندم سه سال فعالیت داریم و مزارع مادری ایجاد کردیم که گندم آن ها را در کاشت و داشت نظارت و با قیمت بالاتر از دولتی تحویل میگیریم و بعنوان بذر گواهی شده سازمان نظام مهندسی به کشاورزان ارائه می‎ دهیم.
وی گفت: جایگاه سازمان نظام مهندسی بعنوان یک مرکز تخصصی در طرح کارورزی نادیده گرفته شده و با توجه به این که در سالهای هشتاد و پنج طرح کارورزی موفق بوده هر چقدر سعی کردیم که این روند به آئین ‎نامه آن سال بازگردد، موفق نبودیم.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
1322 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0