برگزاری نشست مشترک مسئولان اتاق بازرگانی و نظام مهندسی ساختمان استان قم

کد خبر: 980920007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸ - ۷:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
امین مقومی در نشست مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی قم که در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید، بیان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست های مشترکی، بررسی راه‌کارهایی بمنظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت و توانمندی های بومی مهندسی و بازرگانی استان است.

نشست مشترک مسئولان اتاق بازرگانی و نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار گردید
مقومی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان قم برای حمایت از سرمایه گذاری در استان کمیته ای تشکیل داده که تصمیمات لازم در مورد این پروژه ها با حضور اعضای هیات مدیره برای تسهیل در روند اجرا اتخاذ می گردد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل کارگروهی مشترک و هم‌چنین تبادل تفاهمنامه، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های نظام مهندسی و اتاق بازرگانی برای هر دو طرف استفاده شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: دفاتر مهندسی و حقوقی خوب و توانمندی در استان قم داریم که میتوانند پروژه های بزرگ را طراحی و نظارت کنند و شورای گفت و گوی اتاق بازرگانی نیز فرصت مناسبی برای بهره برداری از نظرات کارشناسی و تخصصی مهندسان است.
ابوالفضل خاکی، ریاست اتاق بازرگانی قم نیز در اظهاراتی، تصریح کرد: قم یکی از کلان شهرهای کشور است که در این شهر بیش از ۲ هزار و پانصد واحد تولیدی در بخشهای مختلف مشغول فعالیت هستند که علاوه بر تامین نیازهای استان، محصولات این واحدهای تولیدی به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر نیز صادر می گردد.
خامی ادامه داد: اتاق بازرگانی قم برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آمادگی دارد و در بخش خدمات و مصالح ساختمانی نیز ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که با رونق این بخش در قم و هم‌چنین افزایش صادرات به کشورهای دیگر از جمله سوریه که در حال بازسازی است، می‌توان به رشد بخش صنعت و هم‌چنین عمران و آبادانی شهر کمک کرد.
وی گفت: مهندسان نیز می‌توانند عضو اتاق بازرگانی شوند و باید به این موضوع مهم توجه داشت که عرصه ساخت و ساز بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.
در خاتمه این نشست، با استناد به بند چهار ماده چهار قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، ضمن تأکید بر برگزاری برنامه های آموزشی مشترک، معرفی توانمندیها به اعضا، کمک به حمایت از سرمایه گذاری در استان و استفاده از ظرفیت‌های بومی طرفین، مقرر شد، کارگروه مشترک اتاق بازرگانی و سازمان تشکیل و با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، زمینه توسعه همکاری‌ها بیش از پیش در استان فراهم شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۸
568 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0