برگزاری دومین نشست گردهمایی هم¬اندیشی صادرات خدمات فنی مهندسی با حضور وزیر مسکن سوریه

کد خبر: 980912008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ - ۳:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
نشست نشست هم اندیشی افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی، ۳ شنبه ۵ آذرماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.
این جلسه، با تلاش دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و روابط بین الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان (مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران) و کانون عالی انجمن ‌های صنفی کارفرمایی ایران با حضور عبدالطیف وزیر مسکن جمهوری عربی سوریه، فرج اله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، محمد طاهری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نمایندگان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها، مدیران وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سایر تشکل‌های مرتبط: محمود مقدم مدیرعامل شرکت مشانیر، نمایندگان: جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق و سوریه، اتاق بازرگانی صنایع و معاون کشاورزی ایران، اتاق تعاون، نهادها و شرکت‌های صادرکننده خدمات مهندسی تشکیل گردید.
در ادامه جلسه، مقامات عالی رتبه کشورمان با وزیر مسکن جمهوری عربی سوریه در مورد نحوه تعامل بین بخشی با افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
محمد طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن خیر مقدم به مدعوین و تشکر و تقدیر از زحمات فرهام مقدم راد ریاست دبیرخانه و سیف زاده نماینده شورای مرکزی در دبیرخانه تاریخچه ای از سازمان نظام مهندسی ساختمان را ارائه داد و با اشاره به ظرفیت ‌های سازمان در مورد ارائه خدمات مهندسی به جامعه مهندسان به ارائه گزارشی اقدامات صورت گرفته در مورد صدور خدمات مهندسی پرداخت و گفت: با تغییر نام کمیسیون روابط بین الملل به کمیسیون صدور خدمات مهندسی با سابقه فعالیت از ۱۰ سال بصورت جدی دنبال گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تأکید بر اینکه این کمیسیون، لزوم ایجاد فضای جدید کار برای اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان را سرلوحه خود قرار داده و گفت: با توجه به استقرار دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و روابط بین الملل در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نگاه ملی به امر صادرات خدمات مهندسی در سطح کشور را می طلبد و حضور صاحبان صنعت ساختمان در این همایش، سبب تبلور و شکوفایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه صادرات خدمات مهندسی است.
طاهری در ادامه هدف از این جلسه را هم اندیشی در مورد نحوه چگونگی تبادل ظرفیت مهندسی کشور ایران و سوریه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز بسترهای سیاسی خوبی در مورد کار مشترک در سوریه وجود دارد و سران عالی رتبه هر دو کشور خواهان همکاری در همه زمینه ها هستند.
در ادامه احمد خرم، عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان و ظرفیت‌های مهندسی کشور اشاره نمود و خواستار تسریع و تسهیل حضور شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه مسکن و شهرسازی ایرانی در سوریه شد.
در ادامه این جلسه، وزیر مسکن جمهوری عربی سوریه ضمن ابزار خرسندی از حضورش در این نشست، تصریح کرد: ساختار سازمان نظام مهندسی ساختمان ۲ کشور دوست و برادر ایران و سوریه مشابه هم است و این تشابه کمک بسیار شایانی به شرکت‌های خصوصی که در حوزه ساختمان و مسکن ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشور سوریه هستند، شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۸
454 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0