برگزاری آزمون نظام مهندسی بیستم و بیست و یکم اردی بهشت در استان گیلان همزمان با سراسر کشور انجام می ‌شود؛

برگزاری آزمون نظام مهندسی بیستم و بیست و یکم اردی بهشت در استان گیلان

ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوریهای نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از برگزاری آزمون نظام مهندسی در روزهای بیستم و بیست و یکم اردی بهشت ماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد خبر: 970218017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوریهای نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از برگزاری آزمون نظام مهندسی در روزهای بیستم و بیست و یکم اردی بهشت ماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

برگزاری آزمون نظام مهندسی بیستم و بیست و یکم اردی بهشت در استان گیلان

برگزاری آزمون نظام مهندسی بیستم و بیست و یکم اردی بهشت در استان گیلان

برگزاری آزمون نظام مهندسی بیستم و بیست  و یکم  اردی بهشت در استان گیلان

حمید رضا موسوی عربانی، ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوریهای نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد پنج، یازده، دوازده، بیست و شش و بیست و هشت آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمونهای ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی معماری و عمران بخش های ( طراحی ، نظارت و اجرا ) ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی( طراحی و نظارت) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در تاریخهای بیستم و بیست و یکم اردی بهشت ماه نود و هفت به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار میکند.
موسوی عربانی تصریح کرد: مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان پنج هزار و نهصد و هشتاد نفر می باشد که از این تعداد هزار و سیصد و سی و نه نفر داوطلب زن و چهار هزار و ششصد و چهل و یک نفر داوطلب مرد است که در دو نوبت صبح و عصر در تاریخهای ۲۰/۲/۹۷ و ۲۱/۲/۹۷ در ۳ حوزه شهرستان رشت(دانشگاه گیلان)، شهرستان لنگرود (دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود) و شهرستان تالش (دانشگاه آزاد اسلامی تالش) برگزار می گردد.
موسوی، رعایت نکات ذیل جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان را الزامی قلم داد کرد :
۱ – کارت شناسایی آزمون روی وب سایت آزمون‌ ها به نشانی (www.inbr.ir) ارائه می ‌شود که هر یک از داوطلبان با وارد کردن مشخصات مربوطه می ‌توانند پرینت کارت شناسایی آزمون خود را تهیه کنند.
۲-داوطلبین شرکت در آزمون اردی بهشت‌ ماه نود و هفت براساس با راهنمای شرکت در آزمون، در صورتیکه در روز آزمون کارت شناسایی آزمون و کارت عضویت سازمان استان و یا کارت شناسایی معتبر عکس دار، را بهمراه نداشته باشند، حتی با ارائه تأییدیه ثبت نام مجاز به شرکت در جلسه آزمون نیستند.
۳- درهای ورود به جلسه آزمون صبح، ساعت ۸:۰۰ و آزمون بعد از ظهر ساعت چهارده بسته خواهد شد. لذا تمامی داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی، در محل حوزه امتحانی ذی ربط حاضر باشند. هر گونه تأخیر در ورود به جلسه غیبت تلقی شده و از شرکت داوطلب در آزمون پس از ساعت شروع آزمون ممانعت خواهد شد.
۴- رد و بدل کردن هرگونه یادداشت، جزوه، کتاب و ماشین حساب توسط داوطلبان در جلسه آزمون اکیداً ممنوع است.
۵- استفاده از کتاب و جزوه در جلسه آزمون مجاز میباشد، اما امانت گرفتن جزوه و کتاب وگرفتن هر نوع یادداشت ازسایر داوطلبان در محل آزمون اکیداً ممنوع میباشد و در صورت مشاهده موارد مذکور، ضمن ثبت در صورت جلسه ثبت خلف، پاسخ نامه مربوطه تصحیح نخواهد شد.
۶- همراه داشتن هرگونه تلفن همراه، رایانه کیفی ( (laptop ،تبلت، ماشین حساب های مهندسی دارای قابلیت استفاده از سیم کارت و تلفن یا حافظه جانبی، ساعت های هوشمند، دوربین عکاسی و سایر وسایل الکترونیکی با عملکرد مشابه در جلسه آزمون اکیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده ضمن ثبت در صورت جلسه ثبت تخلف، پاسخ نامه داوطلب تصحیح نخواهد شد.


۷- استفاده از سرویس های بهداشتی و یا خروج از محل آزمون و ترک صندلی تحت هر عنوان ممنوع بوده و به منزله پایان آزمون داوطلب می باشد.
۸-استفاده از میز نور، شیشه، کاربن و سایر وسایل مشابه در جلسه آزمون طراحی معماری ممنوع بوده و جزء مصادیق تخلف محسوب میگردد.
۹ – به استناد دستورالعمل نحوه ی رسیدگی به تخلفات داوطلبان آزمونهای صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی، چنان چه مصادیق تقلب و تخلف براساس مفاد دستورالعمل مذکور برای داوطلبی محرز گردد و یا توسط عوامل اجرائی صورت جلسه ثبت تخلف تنظیم شود، برابر ضوابط ضمن ابطال نتیجه آزمون مورد نظر، محرومیت از آزمونهای آتی از یک تا ۱۰ دوره آزمون به شرح ذیل منظور خواهد شد.
الف-حداقل دوره محرومیت برای موارد تخلف ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی غیر مجاز مانند دوربین، تلفن همراه، تبلت، لب تاپ، ساعت هوشمند و … و تخلف های سازماندهی شده گروهی، محرومیت از شرکت در پنج دوره آتی آزمونهای ورود به حرفه خواهد بود.
ب-حداقل دوره محرومیت برای خارج نمودن اوراق امتحانی و رد و بدل کردن پاسخ نامه، محرومیت از شرکت از سه دوره آتی آزمونهای ورود به حرفه خواهد بود.
ج-برای سایر مصادیق تخلف، شامل محرومیت از شرکت در یک دوره آزمونهای آتی ورود به حرفه خواهد.
۱۰- هر گونه تبادل اطلاعات، ایجاد مزاحمت برای سایرین، ایجاد بی نظمی در جلسه آزمون، خارج کردن پاسخ نامه و دفترچه های سؤالات و … براساس آئین نامه داخلی برگزاری آزمون ها بعنوان تخلف محسوب گردیده و با متخلفان مطابق با ضوابط ومقررات برخورد خواهد شد.

منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
2129 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0