بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد حامد مظاهریان بیان داشت:

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌ گذاری در بازار‌های موازی سودآور سبب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن می ‌شود.

کد خبر: 970416002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ تیر ۹۷ - ۹:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌ گذاری در بازار‌های موازی سودآور سبب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن می ‌شود.

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش  داد / اصلاحات نظام مهندسی در حال اجرایی شدن است

مظاهریان، با عنوان این که سازمان نظام مهندسی مجموعه ‌ای با عمر بیست و سه سال است که در امر ساختمان فعالیت می‌ کند، ادامه داد: این سازمان هم‌ اکنون برای یک دهه آینده تغییراتی را از درون تجربه می ‌کند و نتیجه این اصلاحات زمینه ‌ساز ارائه بهبود خدمات ساختمانی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که اصلاحات نظام مهندسی هم‌ اکنون در مرحله اجرایی شدن است، افزود: این اصلاحات در سه بخش از جمله حق انتخاب مهندس ناظر توسط مالک و کارفرما، کنترل و بازرسی ساختمان توسط شهرداری ‌ها و اصلاحات در حوزه اداری و ساختمانی صورت گرفته است.
مظاهریان در مورد قیمت مسکن در بازار، تصریح کرد: تغییرات بازار مسکن در ایران کاملاً بومی است، مسائل داخلی کشور از جمله تغییرات قیمتی در بازار ارز، بورس و مسکن سبب افزایش قیمت در بخش مسکن شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ۳ ماهه پایانی سال گذشته نشانه‌ های رونق در این بازار دیده شد به طوری که شاهد افزایش تعداد پروانه ‌های ساختمانی، تعداد مبایعه ‌نامه‌ ها و قیمت مسکن بودیم.

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد

مظاهریان خاطر نشان ساخت: باید برای ثبات قیمتی دربازار مسکن منتظر ثبات در بازار‌های موازی باشیم، زیرا این جهش قیمت ناشی از نابسامانی‌ در این بازارها بوده است.
وی در خاتمه یاد آور شد: سرمایه ‌گذاری در بازار‌های موازی سودآور سبب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ تیر ۹۷
1477 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0