ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ارائه آموزش های نادرست در دانشگاهها را از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان در کشور عنوان کرد.

کد خبر: 970222014 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ارائه آموزش های نادرست در دانشگاهها را از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان در کشور عنوان کرد.

ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان

ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان

ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت  ساختمان است.

علی اکبر رمضانی در جلسه خبری که بمناسب سالگرد وقوع زلزله مهیب در این استان در تاریخ بیست و سوم اردی بهشت سال گذشته برگزار گردید، بیان کرد: عمده مسائلی که باید یک مهندس ساختمان در ساخت لحاظ کند را باید در دوران دانشگاه یاد بگیرد.
رمضانی در ادامه عدم تعریف درست کارآموزی و اجرای درست آن را از دیگر مشکلات حوزه ساختمان ذکر کرد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با تاکید بر این که برای آن که ساختمانهای با کیفیت در کشور احداث گردد باید جراحی بزرگی در این حوزه صورت گیرد، تصریح کرد: یکی از اقدامات جدی که باید انجام گردد، قوانین و مقررات موجود در این حوزه متمرکز گردند.
وی با اشاره به این که حوزه ساخت و ساز در کشور متولی واحدی ندارد، اظهار داشت: باید یک نظام ساخت و ساز وجود داشته باشد این درحالی است که در حال حاضر در حوزه ساخت و ساز مسکن، نظامهای زیادی وجود دارند و در این امر دخیل هستند.
رمضانی یاد آور شد: باید نظامهای متفاوت ساخت و ساز زیر یک چتر به نام ساخت و ساز قرار گیرد تا بتوان ساختمانهای با کیفیتی را به مردم ارائه داد.
وی با عنوان این که نهادینه شدن مقررات ملی ساختمان یکی از افتخارات کشور ماست، افزود: اما در بسیاری از موارد به این قوانین توجه نمیشود و برای این که مردم نسبت به آن آگاهی پیدا کنند باید آموزشهای لازم ارائه گردد و این امر باید از آموزش و پرورش شروع شود.
این مقام مسئول یاد آور شد: بسیاری از دانشجویان ما در مورد مقررات ملی ساختمان آگاهی ندارند و در باره دست آوردهای آن چیزی نمیدانند و بسیاری از پیمانکاران ساختمان نیز هیچ دروسی در مورد مبحث ملی ساختمان را پاس نکرده اند.

ارائه آموزشهای نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان

رمضانی با اشاره به پروژه ساخت کتابخانه عمومی در بجنورد که مدت زیادی است در حال ساخت است و خسارتهایی نیز بر اثر وقوع زلزله سال گذشته به آن وارد شد، افزود: بطور کلی مشخص نیست در این پروژه افرادی که در حال ساخت آن بوده اند، دارای پروانه اشتغال معتبر بوده اند و یا خیر.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطر نشان ساخت: تولید ساختمان در کشور باید دارای فرآیند شود و طبق آن افراد مسئولیت بپذیرند و تا زمانی که آن فرایند ایجاد نشود ممکن است ساختمانهای بی کیفیتی نیز احداث گردند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که طی ۲ سال گذشته میزان گارگرفتی در خراسان شمالی افزایش چشمگیری داشته و آیا آن ناشی از ساخت ساختمانهای بی کیفیت بوده است؟ گفت: بیش تر گارگرفتگیهای صورت گرفته در منازلی بوده که تغییراتی را در لوله کشی گاز پس از اخذ پایانکار انجام داده اند.
به گفته رمضانی، بیش تر این اتفاقات نیز در مناطق محروم صورت گرفته چراکه دانش کافی در مورد خطرات ناشی از آن را نداشته اند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
979 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0