ابطال نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور همدان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان همدان بیان کرد:

ابطال نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور همدان

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با عنوان این که ضریب دریافت پروانه بهره‎ برداری در بخش دام و طیور سی و دو درصد است، عنوان کرد: یک سوم متقاضیان احداث واحدهای پرورش دام و طیور موفق به دریافت پروانه بهره‌ برداری شدند که این عدد راضی ‌کننده نیست.

کد خبر: 970410001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با عنوان این که ضریب دریافت پروانه بهره‎ برداری در بخش دام و طیور سی و دو درصد است، عنوان کرد: یک سوم متقاضیان احداث واحدهای پرورش دام و طیور موفق به دریافت پروانه بهره‌ برداری شدند که این عدد راضی ‌کننده نیست.

ابطال نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور همدان

ابطال نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور همدان

نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور  همدان باطل شد

محمدرضا ابراهیمی شنبه نهم تیر در جلسه تخصصی در حوزه دام و طیور، با عنوان این که تا به حال ۱۴۲۳ پروانه بهره ‌برداری در حوزه دام و طیور صادر شده است، ادامه داد: از ابتدای تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان ۲۳۳۱ پروانه بهره‌ برداری صادر شده که از این میزان، ۱۴۲۳ فقره مربوط به بخش دام و طیور بوده که شصت و یک درصد واحدهای تولیدی استان را شامل می گردد.
ابراهیمی با اشاره به این که بیست و سه درصد از واحدهای تولیدی استان مربوط به واحدهای آبزی ‌پروری و شیلات است، گفت: پانصد و پنجاه و سه پروانه در بخش شیلات صادر شده به‌ طوری که ضریب دریافت پروانه در این بخش هشتاد و سه درصد و بیش از متوسط استان است.
وی، ضریب متوسط اخذ پروانه در بخش کشاورزی استان را پنجاه درصد دانست و تصریح کرد: در بخش مراکز خدماتی نود و هفت درصد از متقاضیان موفق به اخذ پروانه شدند که مسلماً وجود این واحدها سبب ارتقا کیفی در واحدهای دام و طیور می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان، یکی از علل پایین بودن ضریب دریافت پروانه در استان را طولانی بودن روند اداری دریافت مجوز اعلام کرد و گفت: باید گیر و دارهای اداری را در استان حل کنیم به ‌طوری که برخی از دستگاه‌ ها برای پاسخ به استعلامات زمان زیادی نیاز دارند.
وی افزود: سیصد و پنجاه و چهار پروانه گاوشیری، دویست و هشتاد و هفت پروانه گوساله‌ پرواری، چهل و هشت پروانه گوسفند داشتی و صد و سه پروانه گوسفند پرواری در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان صادر گردیده است.
وی با عنوان این که در چهار سال گذشته نه پروانه بهره‌ برداری واحدهای دام و طیور استان ابطال گردیده است، گفت: دوست نداریم پروانه ‌های بهره‌ برداری باطل گردد بلکه می‌ خواهیم شرایط تولید برای واحدها فراهم گردد.

ابطال نه پروانه بهره ‌برداری واحدهای دام و طیور همدان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با تأکید بر این که یکی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در راستای صدور پروانه بهره ‌برداری تهیه طرح تولیدی است، خاطر نشان ساخت: سازمان نظام مهندسی برای کمک به متقاضیان بمنظور راه‌ اندازی واحد تولیدی با توجیه اقتصادی اقدام به ارائه طرح کرده است و حتی واحدهایی که فاقد طرح ‌های استاندارد هستند را نیز اصلاح می ‌کند.
وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی استان همدان در سال هشتاد و یک فعالیت خود را در استان همدان شروع کرده است، ادامه داد: درحال حاضر بیست و یک رشته مرتبط با بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تحت پوشش این سازمان قرار دارند و چهار هزار و چهارصد و یک نفر در این قالب ساماندهی شده است.
ابراهیمی با عنوان این که از ۴۴۰۱ عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان پانصد و پنجاه و هشت نفر معادل دوازده درصد اعضای سازمان در رشته علوم دامی و دو نفر در شیلات فعالیت دارند، یاد آور شد: طبق خود اظهاری اعضای سازمان نظام مهندسی دویست و شصت و هشت نفر معادل چهل و هشت درصد اعضای سازمان جویای ‌کار بوده و مابقی بازنشسته یا نیروهای دولتی بوده و یا در بخش تخصصی فعالیت دارند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۷
1453 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0